Why, or why not ひぐらしのなく頃に ED single
作詞:interface/作曲:大 山鳥 啟之/編曲:大 山鳥 啟之/歌:片霧烈火
To get my happiness I had done everything,
but had done nothing to be blamed and accused of.
The sound of footsteps became louder every day,
Then I noticed the fact there was no time.
為了抓住自己的幸福,我竭盡了全力,
但卻沒有做任何應該被譴責或控訴的事。
日復一日,腳步聲越發清晰,
然後我才發覺實際上已經沒有時間了。
.
I was a believer in life to be myself always,
and was asking whether I would be alive.
過去我一直堅信能永遠保持自我,
也不斷自問我的存在是真是幻。
.
Give me a reason why not to adopt in this way,
or judge me to be guilty of so many incurable sins.
Tell me why, or why not.
Complaining way too much,
maybe I overlooked something fatal for me.
給我個不能抱著這種信念生活的理由,
否則就斷我的罪吧,如許多的無可挽回的罪。
告訴我為什麼,或者,為什麼不要,
或許我有著太多的怨言,
以致於忽略了命中注定的某些東西。
.
The whole world was at a complete standstill,
and I was in fetters, at the mercy of the mob.
The silent warning became louder every day.
Then I kept pretending not to hear.
整個世界停滯不前,
我被束縛在暴徒的慈悲中。
沈默的警告一天比一天大聲,
然後我繼續假裝沒聽見。
.
Its meaning had been in the eyes of beholder all along.
It had grown dark before I found a sign.
.這個意義始終看在旁觀者眼裡。
在我發現一個暗示之前,它已開始變得模糊不清。
.
"Among the nonsense tragedies, what on earth you are looking for?
You only have to be honest to yourself and your own fate."
Tell me why, or why not.
Complaining way too much,
maybe I overlooked something fatal for me.
「在沒有意義的悲劇之內,什麼是你在世界上所要追尋的?
你只能誠實的面對你自己和你自己的命運。」
告訴我為什麼,或者,為什麼不要,
或許我有著太多的怨言,
以致於忽略了命中注定的某些東西。
.
There is nobody who knows there will be nobody.
Except for me, all the world has gone mad.
沒有人知道這世界將會沒有任何人存在。
除了我,全世界早已經發瘋。
.
So what is forgiveness you are willing to withhold?
What is the well-being you are willing to make?
Now what? So what? Don't you come interrupt me, oh please,
while I am interrupting myself.
那什麼是你所謂願意保留的饒恕?
又什麼是你所謂願意建造的康樂?
現在如何?那又如何?請你別來打斷我,拜託。
當我打斷自己時。{###_antonyno3/8/1803068793.mp3_###}
arrow
arrow
    全站熱搜

    antonyno3 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()